Van Cairns naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lieke Onstein - WaarBenJij.nu Van Cairns naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lieke Onstein - WaarBenJij.nu

Van Cairns naar Brisbane

Door: Lieke Onstein

Blijf op de hoogte en volg Lieke

11 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Mijn oostkustavontuur is begonnen in Cairns. Van daaruit ben ik op een Cape Tribulation tour gegaan.
Drie dagen heb ik doorgebracht in het regenwoud. Tijdens deze drie dagen heb ik krokodillen gespot. Ik ben slangen en belachelijk grote spinnen tegen gekomen. De muggen hebben genoten van mijn bloed. En ik heb gewandeld door het oudste regenwoud op aarde.

Van Cairns richting Townsville. En van Townsville op een korte boottocht naar Magnetic Island. Twee dagen en twee nachten heb ik doorgebracht op het eiland. In deze dagen heb ik een koala opvangcentrum bezocht en genoten van het strand.

Na Magnetic Island ben ik doorgereisd naar Airlie Beach. Waar ik drie dagen later op een zeilboot ben gestapt.
Varend richting de Whitsundays. Whitehavenbeach bewonderd. Gesnorkeld met de meest waanzinnige vissen. Gezwommen tussen de stingrays, haaien gespot tijdens zonsondergang. En tot slot terug gezeild naar Airlie Beach. Het leven op een boot was heerlijk. Drie hele mooie dagen.

Na een beroerde reis in de nachtbus vanaf Airlie Beach ben ik aangekomen in een klein dorp; Agnes Water, town of 1770. Een dorp gelegen aan een prachtig strand.
Vanaf Agnes Water ben ik op de cast away trip gegaan. Een trip van drie dagen en twee nachten, kamperend, met vijftien mensen.
Een trip naar een onbewoond eiland.
Vanaf Agnes Water word je meegenomen op een adembenemende vlucht richting het eiland. Een geweldige ervaring. Het eiland was prachtig. Ik heb niets anders gedaan dan zwemmen, zonnen, kajakken en schrijven.
Strandwandelingen maken terwijl de wereld ontwaakt. Tegen de avond genieten van de zonsondergang. Op de laatste vroege ochtend heb ik kunnen kajakken met dolfijnen.
Deze trip was de perfecte afsluiting van dit deel van mijn reis.
En mijn laatste dagen in Agnes Water heb ik afgesloten met het strand en een surfles.

En op dit moment sta ik op het vliegveld in Brisbane. Wachtend op Daniël. Het begin van een nieuw avontuur! Ons avontuur.

  • 11 Maart 2014 - 13:52

    Gonny:

    Kippevel Lieke! mooi avontuur alleen en nog een samen te gaan. Veel plezier samen XX Gonny

  • 11 Maart 2014 - 13:54

    Wendy:

    En een zin dat hij er in had! Hij is er ondertussen, geniet lieverds!

  • 11 Maart 2014 - 17:57

    Dinie Onstein:

    Lieve meid
    Jij doet niet anders dan puur genieten,en je hebt helemaal gelijk hoor. ,!!
    En nu dus samen met je vriendje ,nog eens rondtrekken, en nog weer nieuwe mooie plekken opzoeken ,
    Ik wens jullie een paar heerlijke weken samen, profiteer ervan het is nu zo voorbij ,
    Lieve Lieke ga je dromen helemaal waarmaken,en inderdaad tot gauw.
    Groetjes en liefs van Oma Onstein. Dag

  • 11 Maart 2014 - 17:59

    Bert Onstein:

    Mooi, Lieke. Wat een reis! En wat een herinneringen. Nu weer rekening houden met iemand anders. Een andere exoot, ook leuk. Niet erg gevaarlijk geloof ik. Geniet nog even verder. X

  • 12 Maart 2014 - 06:40

    Jolijn:

    LIEK!

    Wat een geweldige blog toch weer! Merk dat je het advies van Esther goed het opgevolg: Linksom of rechttsom, het gaat er toch wel uit! En zoals ik kan lezen geniet je ontzettend!
    Nu lekker saampjes met Daniel genieten! Helemaal verdiend en samen lekker genieten van al het moois om jullie heen!
    Hopelijk spotten we jullie nog ergesn rondom Brisbane! :D Zou echt top zijn!

    Dikke kus Jo

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

ontdekking van een droom

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Als je besluit om te durven..

11 Maart 2014

Van Cairns naar Brisbane

24 Februari 2014

Betovert

23 December 2013

From fears to dreams

18 November 2013

Mijn eerste weken
Lieke

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 5838

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 30 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: