Mijn eerste weken - Reisverslag uit Gillen, Australië van Lieke Onstein - WaarBenJij.nu Mijn eerste weken - Reisverslag uit Gillen, Australië van Lieke Onstein - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Lieke

18 November 2013 | Australië, Gillen

Tweeëntwintig oktober. Een kus en een knuffel. Ik werp mijn laatste blik in de meest bekende ogen. Het is tijd om te gaan.

Deze reis is uiteindelijk een lange omweg naar huis.

Ik loop weg van al het vertrouwde, richting het onbekende.
Niets voelt zo onwerkelijk en ongrijpbaar.
Het is meer een fascinatie. Een besef.
Dat dit is wat ik ga doen. Alleen. Zonder verwachtingen. Zonder plan.
Het uiterste van mijn comfort zone opzoeken.

De vliegreis van Amsterdam naar Sydney was lang. Ongelofelijk lang. Ondanks de korte overstap in Bangkok en de halve dag in Taipei.
Weg comfort. Een lange reis met tijdsverschillen en zonder slaap...

Vierentwintig oktober. Eindelijk voelen mijn voeten de grond. Ik ben aan de andere kant van de wereld. Heel even voelt het onwerkelijk. Maar zodra ik de temperatuur opmerk, de zon voel en de mensen op slippers zie lopen weet ik dat ik er ben.

De volgende stappen die ik doe, zijn de eerste van de rest van mijn reis.

De eerste vijf dagen zitten we in Manly. De dagen zijn vol gepland door de crew van Australian backpackers. Met regel dagen, informatieve dagen, wandelingen, een kajak tocht en het verkennen van Sydney.
We ervaren, ruiken, proeven en voelen Australië in die vijf dagen.
We worden geconfronteerd met de levensstijl. We worden wegwijs gemaakt met de levensstijl. Waar twee woorden de perfecte samenvatting van zijn. No worries.
Iets makkelijker gezegd dan gedaan...

Na uiteindelijk zeven dagen in Manly te hebben gezeten ben ik samen met Ilona en Juul richting Sydney centrum gegaan.
Nog geen idee van een volgende stap. Zoekend naar een volgende stap.
Althans, eerst zorgen voor een dak boven ons hoofd..

Uiteindelijk ben ik samen met Ilona op een WWOOF farm terecht gekomen. In Glenorie ten noorden van Sydney. Bij een apart gezin.
De eerste dagen gingen nog. Alleen het werd met de dag iets minder aangenaam om er te zijn. Er werd veel gevloekt, geruzied en gescholden.
Anderhalve week hebben we er gezeten. Werkend voor eten en een dak boven ons hoofd. We hebben een aantal zware klussen en een aantal bijzonder saaie klussen moeten uitvoeren. Het heeft geld bespaard. En ik heb een nieuwe ervaring opgedaan.


Zonder plan hier heen gaan. Is een uitdaging. Het is mijn uitdaging geworden. Het heeft mij meerdere malen duizelingwekkende momenten opgeleverd. Precies mijn reactie die ik had verwacht.

Om toch een richtlijn te hebben en enigszins een plan, heb ik trips een tour en een buspas voor New Zeeland geboekt.

Ik heb besloten de oostkust na New Zeeland te zien en te gaan ervaren. Dat zal halverwege maart worden. Vanwege de seizoenen.
De oostkust trips bestaan onder andere uit: een Noosa Everglades kajak safari, Fraser Island self drive safari, Cast away trip, Whitsunday Island en een Cape Tribulation trip.
Een mooi vooruitzicht.

En nu. Op dit moment zit ik in Alice Springs. In mijn eentje. Dinsdag negentien november begin ik aan mijn outback tour. In zeven dagen van Alice Springs naar Adelaide. Langs Uluru, Kings Canyon, Erldunda, Coober Pedy, Quorn en Parachilna.

Een aaneenschakeling van bijzonderheden.

En na die week.
Ik heb werkelijk geen idee, en geen plan.

  • 18 November 2013 - 13:36

    Yvonne Van Den Bovenkamp:

    Lieve Lieke,
    Wat een moedig mens ben jij en wat heb ik een respect hiervoor. Ik ga er verder niet dieper op in omdat ik niet weet wie dit allemaal kan lezen. Maar als ik aan de laatste weken op school denk ...... oef !!! Werk en geniet ; Lach en huil ; vind vooral jezelf !! Heel veel succes en sterkte gewenst. Ik zal graag contact blijven houden. Ik wens je een mooie en leerzame tijd.
    Lieve groetjes van Yvonne.

  • 18 November 2013 - 16:47

    Esther Snijder:

    Hey Lieke,

    Wauw wat een ervaring en super gaaf wat je allemaal hebt gedaan en nog wil/ gaat doen.
    Geniet ervan!

    Liefs Esther S

  • 18 November 2013 - 21:53

    Ina:

    Lieve liek
    Bllij om wat van je horen..
    Klinkt allemaal erg spannend. Ben nog steeds super jaloers
    Heeeeeeel veel plezier.en dikke kus.

  • 19 November 2013 - 22:28

    Gonny:

    Hoi Lieke,
    Je avontuur is begonnen en krijgt steeds meer invulling.

    Ik volg je graag en geniet mee op afstand. x Gonny

  • 20 November 2013 - 18:26

    Joris En Jo:

    Hoi lieke,
    Joris en ik hebben je avonturen gevolgt.
    Leuk . Joris wil wel overkomen als je je eenzaam voelt. Hij wil graag uit zijn schoolbanken.
    Wat een plan om planloos te zijn.
    Lieve groet en wij blijven je volgen Dikke kus J en J

Verslag uit: Australië, Gillen

Mijn eerste reis

ontdekking van een droom

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Als je besluit om te durven..

11 Maart 2014

Van Cairns naar Brisbane

24 Februari 2014

Betovert

23 December 2013

From fears to dreams

18 November 2013

Mijn eerste weken
Lieke

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 5835

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 30 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: